مسئول مرکز ملی مدیریت ارتباط با مشتریان شرکت مهندسی آب و فاضلاب کشور گفت: دفاتر مدیریت ارتباط با مشتریان با شعار دولت، خدمت، نظارت، رضایت و مشارکت مردمی سرلوحه اقدامات دفاتر شرکتهای آب و فاضلاب در سراسر کشور است و کلیه سیاست ها، اقدامات و تلاش شرکتها را در خدمترسانی به نمایش می گذارد.
مهدی سوری، مشارکت حداکثری مردمی را موجب تبلور نقش آفرینی مردم (نقش من) در مدیریت خدمات شهری بیان کرد و افزود: نسل پیشرفته این دفاتر با نام AG122، بر مبنای فراهم کردن تمامی بسترهای مناسب نرم افزاری، سخت افزاری و سرمایه انسانی بنا شده و به روزترین متد بخش های خدمترسانی در دنیا است.
او ادامه داد : تمامی دفاتر مدیریت ارتباط با مشتریان CRM شرکتهای آب و فاضلاب که با نام و نشان تجاری ۱۲۲ شناخته می شوند در سال جاری برای نخستین بار در دنیا و با ابتکار مرکز ملی و شورای تخصصی CRM شرکت مهندسی آب و فاضلاب کشور مورد ارزیابی فنی قرار گرفتند و با 5 ستاره خدمت رسان سطح کمی و کیفی آنها تعیین شد و حدود ۵۰ درصد از این شرکتها دارای مراکز ۲ ستاره به بالا هستند که با برنامهریزی های صورت گرفته این مراکز به زودی ارتقاء خواهند یافت.
به گفته سوری، وجود نظارت و بسترهای زیرساختی از جمله بهره مندی از ابزار مناسبی نظیر GIS، اسکادا، سامانه های جامع رصد و پایش خودروها و اکیپهای حوادث و اتفاقات (AVL) و وجود ارتباط با نرم افزارهای مختلف درون و برون سازمانی موجب ارائه سطح خدمات با کیفیت به شهروندان می شود و شرکت آب و فاضلاب استان کرمان نیز در این مسیر می تواند با توجه به زیرساختهای موجود، به یک نمونه عملیاتی در این حوزه تبدیل شود.